Boutique vastgoed kantoor Coenen Vastgoed weet te groeien ondanks moeilijk vastgoed jaar.

what we did:

what we achieved:

  • communicatie strategie
  • consistente communicatie op social media
  • advertenties voor inwoners in en rond Schilde
  • A.I. tool

De Belgische vastgoedmarkt staat stil” kopt Trends magazine op 4 mei 2023. “Vastgoedleiders blijven worstelen met hoge interesten op kapitaal. Moeilijke economische vooruitzichten”, lezen we dan weer op de blog van PWC in november. Tijdens het jaarlijkse Google Uncover evenement wist Thiery Geerts ons reeds te vertellen dat slechts 14% van de bedrijven er in slagen groei te genereren in tijden van crisis en dat het nu goedkoper is om de markt in handen te nemen. Wat zijn wij blij om te kunnen delen dat trouwe Redstone klant Coenen Vastgoed & Partners, speler in een erg woelige markt ook tot deze 14% behoort.

We gaan hier niet alle pluimen op onze hoed steken, Tim Coenen, Nathalie Ampe en de rest van het team zijn gewoon super, goede, makelaars. Ze noemen zichzelf een boetiek kantoor, met persoonlijke ontvangst. Ze luisteren echt naar hun klanten en zoeken naar een oplossing op maat van de klant. Vanuit Schilde bedienen ze zowel kopers en verkopers met kleine en grote budgetten, altijd met dezelfde passie, altijd met dezelfde glimlach.

Wat wij als Redstone wél doen voor hen? In één zin: Wij zorgen ervoor dat ze altijd en overal aanwezig zijn op sociale media, ook wel bekend als onze “Always on advertising” aanpak. Dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan.

Altijd aanwezig op sociale media

Een kwalitatieve always on aanpak start vanuit een contentstrategie. Wat gaan we posten op sociale media? Hoe willen we dat mensen ons kennen? Wat willen we hen vertellen? Posten op sociale media zonder een afgelijnde contentstrategie mond al snel uit in “we doen maar wat”, “we weten niet wat zeggen” of “we hebben het steeds over hetzelfde”.

We vertrekken voor Coenen Vastgoed & Partners vanuit onze Hero / Hub / Hygiëne aanpak. We zullen het hebben over “zorgeloos (ver)kopen”, wat er uniek is aan een boetiek immokantoor, hun specialisaties, de diensten die ze aanbieden (fotografie, renders, drone shots), tips & tricks en de verschillende (nieuwbouw) panden die te koop staan, verhuurd worden en werden verkocht.

Nu we weten waarover we het willen hebben wordt er een content plan gemaakt dat zal bepalen wanneer we zullen posten over de verschillende onderwerpen. De content wordt altijd een maand op voorhand aangemaakt, zodat er altijd gepost wordt.

Meer mensen bereiken met betalende advertenties

Het schrijven van content en posts is leuk en belangrijk, maar je bereikt er als bedrijf toch voornamelijk je eigen volgers mee. Hoe we dan meer mensen kunnen bereiken? Met betalende advertenties natuurlijk. Je kan heel eenvoudig een post boosten door er wat geld achter te zetten, maar om advertenties goed op te zetten zal je toch via de Ad Manager van de Facebook Business Suite moeten gaan. Hier zetten wij voor Coenen Vastgoed & Partners advertenties op volgens de drie niveaus van de Buyer Journey: Awareness, Consideration en Conversion.

Op het Awareness-niveau willen we zoveel mogelijk mensen bereiken en hen laten kennismaken met Coenen Vastgoed & Partners. We delen luchtige content zodat mensen die op dit moment nood hebben aan een vastgoed kantoor eens komen kijken. Denk hierbij aan foto’s van het team of een kort filmpje over de manier van werken.

Eenmaal ze geïnterageerd hebben met één van de advertenties bereiken we hen met onze consideration en conversion advertenties. Op het consideration niveau zullen we meer info delen over hun manier van werken. Er worden verschillende nieuwe trends besproken uit de vastgoedwereld. We delen tips en trends startende vanuit de persoonlijke kennis en ervaringen van het Coenen Vastgoed & Partners team.

Het conversion niveau heeft echt als doel afspraken te maken en panden in beeld te brengen. Deze ads laten we enkel zien aan geëngageerde bezoekers. Sinds oktober 23′ kunnen we met trots zeggen dat we al 51 leads behaald hebben.

Zo zie je maar dat terwijl Coenen Vastgoed & Partners helpt bij het zorgeloos verkopen en kopen, wij hen helpen bij hun zorgeloos marketing proces. 🤗🥴

Kerst cadeautje als trouwe klanten

Trouwe klanten krijgen bij Redstone af en toe een primeur. Tijdens een experimentele sessie met Artificiële Intelligentie (A.I.) stelden we onszelf de vraag, hoe zou A.I. onze klanten kunnen helpen? Hoe kunnen we er voor zorgen dat ze meer tijd winnen?

We gingen aan de slag en ontwikkelde een slimme Google Sheet die automatisch zoekertjes kan maken voor op de website of immowebsites zoals Immoweb of Immovlan. Je geeft de parameters in (zoals bouwjaar, bewoonbare oppervlakte, EPC, tuin, ligging,…) je wacht 20 seconden en je krijgt automatisch 3 originele en unieke advertenties. Zo heb je een leuke beschrijving en bespaar je jouw makelaarsteam van een ‘writersblock’.

Ook aan de slag met advertenties of A.I.?

Ben je getriggerd door dit verhaal en wil je weten hoe wij voor jou aan de slag gaan met advertenties? Wil je eens kijken hoe die A.I. tool jullie kan helpen bij het vereenvoudigen van jullie dagelijkse taken? Maak dan vrijblijvend een afspraak via onze website of via ruben.gees@redstoneadvertising.be

Bezint vooraleer ge begint!
Ons team analyseert voor je klant hoeft te worden.

Onze experten analyseren je website, social media content & lopende advertenties. We geven je een aantal tips & tricks mee hoe wij het zouden aanpakken.

vraag gratis analyse aan

gratis advies over je online strategie