Rebranding, inspirerende content, omni-channel advertentie aanpak

what we did:

what we achieved:

Van 5 naar 30 offerte aanvragen per dag
13 euro per contact form
20% geïdentificeerde contacten
72 gedeelde posts
438 nieuwe volgers

De Corona crisis, ondertussen lijkt het een eeuwigheid geleden. We herinneren ons allemaal vast nog het begin. Mondmaskers waren nog niet nodig, afstand houden, WC-papier, bloem en pasta waren hopeloos uitverkocht. 

Wat je je misschien niet meer herinnert zijn de lege rekken bij die Zweedse meubelfabrikant en de schaarste aan bouwmaterialen. Hierdoor liepen verschillende bouwwerven, maar ook fabrikanten van trappen, ramen en deuren vertragingen op waardoor projecten pas later werden opgeleverd. 

Dat, samen met dat de bestaande huisstijl toch wat gedateerd aanvoelde, bracht D’Hondt Interieur op het idee om hun merk heruit te vinden.

De rebranding

We kregen voor deze rebranding een directe briefing van de zaakvoerder. 

stone-quote

“We hebben onze productie vereenvoudigd, we kunnen meer voor minder geld, we willen ook meer inzetten op op de breedgedragen Scandinavische // Japandi stijlen, meer standaardisatie, minder fantasietjes, maar toch op maat. Onze interieuren moeten eruit springen. “ 

FREDERIK D’HONDT// CEO D’HONDT INTERIEUR 

Onze branding experte Anna Cluytens ging met deze briefing aan de slag en ontwikkelde 16 verschillende logo’s van waaruit we konden starten. Vier logo’s haalden een tweede ronde, waarna er werd gekozen voor de d°.

“Het minimalistische d° logo is vernieuwend, modern met een knipoog naar het verleden. Het bolletje kan je zowel interpreteren als het weglatingsteken uit D’Hondt, als het puntje op de i, bij interieur. Het grijsblauwe zorgt dan weer voor koelheid en rust, en zorgt dat dit niet afleidt wanneer het op bijvoorbeeld leuke interieurshots worden geplaatst.”, aldus Anna Cluytens.

Een nieuwe, converterende website

Bij een rebranding oefening is het aangewezen om de website mee te nemen in de oefening. Ook hier werd er gekozen voor een licht ontwerp, waarbij de nadruk werd gelegd op foto’s. “We willen website bezoekers inspireren en hen in een oogwenk tonen wat D’Hondt Interieur allemaal kan. Daarenboven werden er ‘conversie’ elementen toegevoegd aan de website. Zo is het mogelijk om een brochure te downloaden nadat iemand een e-mailadres achterlaat (handig voor je e-mail campagnes) of een afspraak te maken in een toonzaal. Een website vandaag is niet langer zomaar een uithangbord van je bedrijf. Het is een instrument dat je kan gebruiken om verkoopkansen (ook wel leads genoemd) te genereren”, aldus Ruben Gees die de website ontwikkelde.

Always On content

In parallel met de lancering van de nieuwe website werd er een contentstrategie ontwikkeld voor D’Hondt Interieur. Vandaag de dag is het immers cruciaal om continu met je producten aanwezig te zijn. De Facebook en Pinterest pagina werden opgefrist volgens de nieuwe huisstijl, een Instagrampagina werd aangemaakt.

“We posten nu 2 per week voor D’Hondt Interieur” volgens een content model dat gebruikt maakt van het Hero, Hub, Hygiene model wat we zelf hebben omgedoopt naar Heldenverhalen, Consistent Inspireren en Activeren. Dat laat ons toe om steeds met relevante, maar toch met mooie en originele berichten op de socials aanwezig te zijn.” aldus Laurien Engels, Advertising Experte.

Klantenverhalen

Zowel Anna Cluytens als Laurien Engels hebben een passie voor fotografie en vinden het erg leuk om de mooie interieurs die D’Hondt Interieur oplevert in beeld te brengen. Ze bezochten de voorbije 6 maanden maar liefst 4 families over heel het land. “De lovende verhalen die ze vertellen versterken onze drive en goesting om tot het uiterste te gaan voor D’Hondt Interieur. We besloten daarom ook om ze een plaatsje te geven op de website”, aldus Laurien.

“We posten nu 2 per week voor D’Hondt Interieur” volgens een content model dat gebruikt maakt van het Hero, Hub, Hygiene model wat we zelf hebben omgedoopt naar Heldenverhalen, Consistent Inspireren en Activeren. Dat laat ons toe om steeds met relevante, maar toch met mooie en originele berichten op de socials aanwezig te zijn.” aldus Laurien Engels, Advertising Experte.

All channel advertising aanpak

D’Hondt Interieur is voor ons een zeer leuke klant omdat we kunnen adverteren op de belangrijkste digitale kanalen. Vandaag hebben we awareness, consideration en conversie advertenties opgezet, zowel voor Facebook, Instagram, Pinterest als Google.

“Het idee is om al vroeg potentiële klanten te gaan identificeren. Dat noemen we de awareness fase. Door het delen van inspirerende interieurs en mooie op maat gemaakte producten zorgen we ervoor dat D’Hondt Interieur meer naamsbekendheid krijgt en steeds meer volgers krijgt op de favoriete socials. Daarna loodsen we potentieel geïnteresseerden via retargeting activiteiten op alle kanalen naar de toonzalen door hen afspraken te laten inplannen of brochures te downloaden. Zo wordt de impact van de kanalen meteen zichtbaar voor de klant” zegt Bram Desmet.

“We posten nu 2 per week voor D’Hondt Interieur” volgens een content model dat gebruikt maakt van het Hero, Hub, Hygiene model wat we zelf hebben omgedoopt naar Heldenverhalen, Consistent Inspireren en Activeren. Dat laat ons toe om steeds met relevante, maar toch met mooie en originele berichten op de socials aanwezig te zijn.” aldus Laurien Engels, Advertising Experte.

Digital Dashboarding

“Om deze resultaten zichtbaar te maken ontwikkelden we een interactief dashboard waarop je live de impact van de campagnes kan volgen” zegt Ruben. “Maar we gebruiken deze ook om op wekelijkse basis de campagnes bij te kunnen sturen” vult Anna aan.

Het klopt, Redstone Advertising zorgt steeds voor interactieve dashboards. Die laten je niet alleen toe om te kijken hoe je resultaten lopen, het laat ons ook toe om je campagnes tijdig bij te sturen.

Zoek je een partner in digital advertising? Vraag een gratis audit aan en wij kijken waar we je mee kunnen helpen.

€13

Dat is wat het gemiddeld kost om één contactformulier te ontvangen. Dat is niet veel, als je bedenkt dat offertes uit 4 of 5 cijfers bestaan. 

We deelden de totale advertentie-uitgaven over het aantal contactformulieren.

Van 5 naar 30 per dag

De eerste 6 maanden werden gebruikt om te kijken wat er zou werken en de budgetten voor de verschillende campagnes in kaart te brengen. We adverteerden ook op slechts enkele regio’s. Met verhoogde budgetten en alle regio’s in scope, is het de ambitie om 30 contactformulieren per dag te ontvangen. Na 1 week werken op dit nieuw objectief zitten we aan 20 contactformulieren per dag.

Bezint vooraleer ge begint!
Ons team analyseert voor je klant hoeft te worden.

Onze experten analyseren je website, social media content & lopende advertenties. We geven je een aantal tips & tricks mee hoe wij het zouden aanpakken.

vraag gratis analyse aan

gratis advies over je online strategie