Content redstone JULI 24 (1)

Waarom je Lemlist automatisatie niet werkt

Heb jij moeite om je sales automation met Lemlist effectief te laten werken? Ontdek de belangrijkste redenen waarom je campagnes mogelijk tekortschieten en leer hoe je deze kan oplossen om jouw active prospecting succes te maximaliseren. Van personalisatie tot timing, we behandelen het allemaal. Duik er nu in en optimaliseer je outreach strategie! 🔥

Introductie tot prospecting automation: Lemlist

Lemlist? Qué? Lemlist is een prospectie automatisatie tool. Het laat je sales team toe om hun cold e-mailing en LinkedIn connectieverzoeken en berichtjes te automatiseren. Niet iedereen binnen je sales team heeft deze tool nodig, juist deze teamleden die aan actieve prospectie doen. Vandaag bestaan sales team typisch uit 3 profielen.

  • Sales Development Representatives (SDRs). Deze doen aan actieve prospectie. Ze doen aan (cold)-calling, (cold)-emailing, versturen LinkedIn connectie verzoeken en berichtjes. Het doel? Zoeken naar bedrijven die in-market zijn of nood hebben aan de oplossing die jouw bedrijf te bieden heeft.
  • Sales Managers. Een opportuniteit geïdentificeerd? Dan wordt deze overgedragen naar een Sales Manager. Deze kent de producten en diensten van je bedrijf vanbinnen en vanbuiten. Het doel? Een nieuwe klant optekenen!
  • Account Managers. Na de verkoop wordt de klant, ook wel de account genoemd, overgedragen naar een Account Manager. Deze zorgt ervoor dat de klant zo lang mogelijk blijft en kijkt of er aanvullende diensten kunnen worden verkocht (ook wel upselling genoemd).

Lemlist is een tool die gebruikt wordt door je Sales Development Representatives om een deel van hun taken te automatiseren. Concreet laat het je toe om automatisch, gepersonaliseerde LinkedIn verzoeken, berichtjes en e-mails te versturen. Heel handig!

Waarom je Lemlist automatisatie niet werkt…

Hoewel Lemlist een krachtig platform is voor automatisatie, zijn er maar erg weinig mensen die er in slagen om een succesvolle campagne op te zetten. Wij overlopen de meest voorkomende “fouten”.

1. Irrelevante content sturen naar je ontvangers

Als je berichten niet relevant zijn voor de ontvangers, zullen ze genegeerd worden. Het is essentieel om ervoor te zorgen dat de inhoud van je e-mails waardevol en relevant is voor de specifieke behoeften en interesses van je doelgroep. Voer onderzoek uit naar je doelgroep en pas je berichten aan op basis van hun voorkeuren en pijnpunten.

NIET GOED: Beste xx, Ik ben Laurien en ben juist gestart bij Redstone Advertising. Redstone is het coolste marketing agentschap van België en omstreken. Elk bedrijf heeft marketing nodig, jullie ook? Laat maar weten als we kunnen helpen!

Deze content is niet goed omdat (1) de ontvanger ongetwijfeld al 5 marketing agentschappen kent (2) het heel oppervlakkig is (3) je jouw bedrijf juist hebt gepresenteerd als eenheidsworst.

BETER: Beste xx, bij Redstone Advertising ondersteunen wij bedrijven met hun marketing op continue basis. Wij hebben geleerd dat een eenmalig project vaak niet de gewenste resultaten levert. Het is juist beter om continu aan je marketing te werken en deze bij te sturen op basis van je resultaten. Dat noemen wij Always On Advertising. Interesse? Groetjes Laurien.

Deze content is beter, maar nog steeds niet top. Het is beter omdat er staat waarom Redstone Advertising anders is dan andere agentschappen, maar het is nog steeds niet perfect omdat de persoon helemaal niet naar deze info heeft gevraagd.

TOP BERICHT:

Beste xx,

Ik ben Laurien van Redstone advertising en ik vroeg me af of jij geïnteresseerd bent in innovatieve vastgoedmarketing? Wij hebben namelijk een nieuwe tool ontwikkeld waarmee je vastgoed zoekertjes op basis van Artificiële intelligentie kan genereren. We zijn opgetogen over onze nieuwste ontwikkeling en contacteren proactief een selectie van relevante vastgoedkantoren om deze tool gratis uit te testen. Jouw inzichten zouden enorm waardevol zijn.

Waarom zou je meedoen?

  1. Gratis toegang: Geniet van kosteloze toegang tot onze baanbrekende tool die nu al impact maakt in de vastgoedsector.
  2. Invloed op de ontwikkeling: Jouw feedback speelt een cruciale rol in de verdere ontwikkeling van onze tool, waardoor deze perfect aansluit bij jouw behoeften.
  3. Eerste toegang tot innovaties: Als deel van onze testgemeenschap ervaar je als een van de eersten de nieuwste innovaties, met de kans om hier direct van te profiteren en te leren.

Hoe kan je meedoen? Heel simpel: reageer hier even op mijn berichtje en dan neem ik verder contact met je op.

Alvast bedankt voor het overwegen van deze kans. Mocht je vragen hebben, shoot! Happy to connect! 🙂

Met vriendelijke groet,

Laurien

www.redstoneadvertising.be

Deze content is top, je legt kort uit wie je bent en geeft meteen een meerwaarde aan de ontvanger. Je nodigt de ontvanger uit voor een speciale opportunitiet. Wat heb je immers te verliezen? Daarnaast is het sector specifiek. Het is speciaal ontwikkeld voor hun sector. Het is origineel want het toont dat je als bedrijf een andere aanpak hebt. Tot slot geef je iets weg, een ontvanger die iets krijgt is meer geneigd om te antwoorden. 

Prospecting gaat eigenlijk over geven, een kleine sample van wat ze kunnen verwachten. Daarna moet je kijken of het bedrijf “in-market” is, of zoekende naar een nieuwe oplossing, exact het hoofdobjectief van jouw Sales Development Representative.

2. Gebrek aan Personalisatie

Lemlist is ontworpen om gepersonaliseerde koude e-mailcampagnes te maken. Als je e-mails echter te generiek zijn, zullen ze waarschijnlijk in de prullenbak belanden. Personalisatie is essentieel om je berichten op te laten vallen en ontvangers te betrekken. Zorg ervoor dat je de naam, bedrijfsnaam en andere relevante details van je ontvangers opneemt in je e-mails om een persoonlijke touch toe te voegen.

TOP BERICHT:

Beste Jan Janssens,

Onder het moto “daden zegen meer dan woorden” deel ik heel graag onze case met jou over onze vastgoed klant Coenen vastgoed & partners.

In dit succesverhaal hebben we samengewerkt met “Coenen Vastgoed & partners” om hun marketingdoelstellingen te bereiken. Door onze strategieën toe te passen, hebben ze hun zichtbaarheid en klantbetrokkenheid aanzienlijk verbeterd, wat resulteerde in een meetbare toename van hun verkoop.

http://n17.aa9.myftpupload.com/cases/coenen-vastgoed/

Klinkt dit interessant voor jou of heb je vragen bij het lezen van deze geweldige case? Shoot!

Happy to connect! 🙂

Laurien

Deze personalisatie is top, je geeft aan dat je jouw berichten nauw opvolgt en dat je constant bezig bent met de ontvanger. Je stuurt een blog die zeer relevant is voor de ontvanger omdat we in deze situatie mensen uit de vastgoedsector targetten en alle berichten relevant zijn voor mensen uit de vastgoedsector.

3. Gebrek aan follow-up

Wist je dat een gemiddelde klant 5 tot 8 keer gecontacteerd dient te worden alvorens over te gaan tot een aankoop? Het niet goed volgen van je e-mails en berichten kan een grote impact hebben op je resultaten. Lemlist biedt mogelijkheden voor automatische follow-ups, maar deze moeten goed worden ingesteld en beheerd om effectief te zijn. Plan meerdere follow-up e-mails om je kansen op respons te vergroten en zorg ervoor dat elke follow-up waarde toevoegt. Blijf geven! Geen goede follow-up e-mails en berichten resulteren in gemiste kansen!

4. Verkeerde timing

De timing van je e-mails en berichten zijn ook van belang. Berichten die op het verkeerde moment worden verzonden, hebben een lagere kans om gelezen te worden. Het is belangrijk om de juiste tijden te identificeren waarop je doelgroep waarschijnlijk hun e-mails leest of actief is op LinkedIn en daarop te plannen. Experimenteer met verschillende verzendtijden en analyseer de resultaten om de optimale tijd te bepalen voor je e-mailcampagnes. Dit verschilt immers van industrie tot industrie!

5. De laatste kans

Een laatste bericht dat overkomt als “de laatste kans” wordt zeer erg geapprecieerd door de ontvanger omdat je 1) een laatste reminder stuurt van al jouw berichten en 2) zegt dat je na dit berichtje de ontvanger geen verdere berichtjes meer zal sturen. Door deze beleefde en “open” aanpak zijn de ontvangers geneigd om toch in te gaan op je berichtjes of om jouw beleefdheid te appreciëren en dan is de kans veel groter dat ze je onthouden voor in de toekomst.

TOP BERICHT:

Dag xx,

Even een kleine reminder dat ik je de voorbije dagen de volgende mailtjes heb gestuurd:

  • Test onze gratis nieuwe AI-tool om zoekertjes mee te genereren
  • *Onze blog over “Hoe maak je zelf een leuke videorondleiding van een vastgoedpand met je smartphone?”*
  • *Onze case en succesverhaal over Coenen vastgoed & partners*

Ik heb nog geen reactie ontvangen van jou. Mocht je alsnog interesse hebben om over een van deze onderwerpen te praten geef dan een gil, want dit is het laatste mailtje dat je van mij ontvangt. 😉

Vriendelijke (laatste) groeten,

Laurien

“Exclusieve laatste alinea!”

Door de veelvoorkomende fouten in Lemlist automatisatie te vermijden en je campagnes goed te optimaliseren, kun je de effectiviteit van je actieve prospectie aanzienlijk verbeteren. Zorg voor gepersonaliseerde en goed getimede berichten en volg je e-mails goed op. Door deze strategieën toe te passen, kun je je outreach strategie optimaliseren en betere resultaten boeken.

Ontvang jij graag een gratis voorbeeld van een geoptimaliseerde outreach flow?

 Laat hier je mailadres achter en we sturen jouw de flow door!